måndag 18 februari 2013

Sportlov

Sportlovet är här och jag liksom många av mina kollegor har mycket arbete att göra. Jag ska bland annat bedöma elevarbeten, rätta nationella prov, planera, sambedöma, städa mitt skrivbord, följa upp åtgärdsprogram...ja listan kan göras väldigt lång.
Dessa dagar är mycket värda för mig, jag vet att jag får otroligt mycket gjort. Jag arbetar på ett helt annat sätt än under de veckor då eleverna är på skolan. Det är tyst och lugnt i korridorerna, det är lugnt i arbetsrummet där jag för tillfället är helt ensam. Det finns riktigt kaffe :) inte bara maskinkaffe! Jag är fokuserad och vet vad jag måste göra. Inte för att jag inte vet det annars men just under lovet råder en annan typ av fokusering för min del.
Diskussionerna med kollegor får ett annat djup under lovet, kanske får de ta den tid de vill?

Men jag vet, att när onsdagen och min sista arbetsdag innan jag tar lov kommer då saknar jag eleverna. Då är det för tyst här på skolan. Då vill jag att eleverna ska komma och knacka på dörren, då saknar jag de som gör min vardag i vanliga fall. Mina underbara elever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar