onsdag 13 mars 2013

En dag med Tänk Om

Jag och en kollega har "snikat in" oss på gymnasiernas studiedag i TänkOms regi. :) Vi ska ha en egen studiedag med workshops längre fram i mars, men idag har gymnasierna studiedag och vi har turen att få möjligheten att vara med.

Jag ska delta i två workshops, just nu handlar det om bloggar i undervisningen och på eftermiddagen ska jag få lära mig om spelifierat och spelbaserat lärande.

Kommunen har det senaste året satsat på 1-1, många skolor har alltså en dator per elev, och vi har på skolan jag arbetar dessutom fått flera smartboards, kanoner och interaktiva tavlor. I salen jag sitter nu finns en kanon, en whiteboard och en overhead. Säkert ser det likadant ut på flera ställen, på min skola gör det i alla fall det. Men något är på gång, det händer saker, skolan utvecklas och det handlar inte bara om att skolan blir mer digitalt utrustad utan också om att pedagogiken utvecklas. Som just nu, när jag sitter och funderar på hur vi ska använda bloggen i undervisningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar