tisdag 6 maj 2014

Snart är det dags för #SETT

Just nu sitter jag och planerar för kommande två dagar. Ja, jag ska åka på SETT i år igen. Det ska bli fantastiskt kul och lärorikt och intressant och inspirerande och engagerar mig otroligt mycket. Det var inte meningen att jag skulle åka i år heller, precis som förra året halkar jag bara in på ett bananskal. Men, jag är så tacksam för att jag får åka och jag ser fram emot det. Jag har just nu tittat igenom programmet en sista gång och bestämt nig för vad jag ska gå på och det ser ut så här:

Onsdag 
10.00 Olle Strömbäck: Lärplatta som kreativt verktyg i undervisningen
11.15 Hans Albin Larsson: Vad behöver vi egentligen kunna?
13.00 Micke Gunnarsson: Så som nu har det aldrig varit...
14.30 Christer Holger: Hur man som rektor jobbar strategiskt med digital kommunikation
15.45 Christer Westlund: Skolans nya script!
17.00 Frida Monsén: Från runor till kod

Torsdag
09.00 Eva Kärpijoki och Robert Lindholm: Google drive som lärplattform
10.15 Jacob Möllstam: Var går gränsen mellan klassrum och omvärld?
12.15 Peter Habbe m.f: Nytt lärande-nytt vetande!
14.30 Josef Sahlin och Martin Fernström: Viktigt och på riktigt!
16.00 Annika Hedås Falk m.fl.: Skolledningen som förebilder

Tack @emiljansson för ditt överskådlig program!

Förhoppningsvis kommer jag kunna träffa några och prata om it-pedagogens roll också under torsdagen, vilket skulle vara roligt. Dels att diskutera det men även att knyta kontakter inför mitt kommande uppdrag på min egen skola där jag från i höst kommer arbeta med ikt frågor på olika sätt. 

Packar väskan nu och sedan några timmar på kudden innan det är dags att köra mot Stockholm och SETT! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar